Referat Marketingu i Komunikacji Społecznej
Referat podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.
Do zadań Referatu należy całokształt zadań związanych z zapewnieniem sprawnego przebiegu procesu informowania oraz podejmowanie działań tworzących pozytywny wizerunek Gminy, a w szczególności:
- działania związane z tworzeniem i realizacją bieżącej polityki informacyjnej Urzędu;
- przygotowywanie projektów uchwał w zakresie prowadzonych przez Referat spraw;
- prowadzenie i aktualizacja gminnej strony internetowej, gminnego fanpage’a w serwisie internetowym Facebook oraz nadzór merytoryczny nad zamieszczanymi treściami;
- działania z zakresu public relations;
- współpraca oraz przygotowywanie informacji dla środków masowego przekazu;
- prowadzenie stałego monitoringu środków masowego przekazu, zamieszczanie odpowiedzi, sprostowań itp. oraz prowadzenie archiwum prasowego;
- organizacja i obsługa konferencji prasowych Wójta;
- obsługa ankiet dotyczących Gminy;
- prowadzenie działań związanych z reklamą i promocją, w tym organizowanie wystaw, udział w targach i prezentacja potencjalnym partnerom możliwości inwestycyjnych Gminy;
- opracowywanie publikacji, folderów, kalendarzy i innych materiałów promocyjnych Gminy;
- przygotowywanie scenariuszy imprez i organizowanie gminnych spotkań;
- opracowywanie programu wizyt zaproszonych gości;
- organizowanie wyjazdów przedstawicieli Gminy w celu nawiązania bądź podtrzymywania kontaktów partnerskich z gminami i innymi podmiotami;
- prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem i przyznawaniem przez Gminę nagród i wyróżnień oraz prowadzenie spraw związanych z nadawaniem medali i odznaczeń w trybie przepisów szczególnych;
- organizacja oraz współpraca z innymi podmiotami przy organizacji uroczystości patriotycznych i okolicznościowych;
- redagowanie, prowadzenie i wydawanie informatora gminnego;
- współpraca z samorządowymi instytucjami kultury i sportu;
- realizacja zadań z zakresu współpracy ze środowiskiem kombatanckim;
- prowadzenie spraw związanych z rozwojem turystyki;
- promocja projektu Karta Dużej Rodziny oraz współpraca z podmiotami zewnętrznymi w ramach projektu;
- opracowywanie i wdrażanie projektów związanych z budowaniem wizerunku administracji publicznej;
- przygotowywanie listów okolicznościowych, zaproszeń, życzeń, podziękowań i wystąpień władz Gminy;
- obsługa kampanii SMS prowadzonej przez Gminę;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem patronatu honorowego Wójta;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej na terenie Gminy - współpraca z ZTM i innymi przewoźnikami w tym zakresie;
- współudział w uzgodnieniach rozkładów jazdy komunikacji zbiorowej.