Referat Marketingu i Komunikacji Społecznej

Referat podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.

Do zadań Referatu należy całokształt zadań związanych z zapewnieniem sprawnego przebiegu procesu informowania oraz podejmowanie działań tworzących pozytywny wizerunek Gminy, a w szczególności:

  1. działania związane z tworzeniem i realizacją bieżącej polityki informacyjnej Urzędu;
  2. przygotowywanie projektów uchwał w zakresie prowadzonych przez Referat spraw;
  3. prowadzenie i aktualizacja gminnej strony internetowej, gminnego fanpage’a w serwisie internetowym Facebook oraz nadzór merytoryczny nad zamieszczanymi treściami;
  4. działania z zakresu public relations;
  5. współpraca oraz przygotowywanie informacji dla środków masowego przekazu;
  6. prowadzenie stałego monitoringu środków masowego przekazu, zamieszczanie odpowiedzi, sprostowań itp. oraz prowadzenie archiwum prasowego;
  7. organizacja i obsługa konferencji prasowych Wójta;
  8. obsługa ankiet dotyczących Gminy;
  9. prowadzenie działań związanych z reklamą i promocją, w tym organizowanie wystaw, udział w targach i prezentacja potencjalnym partnerom możliwości inwestycyjnych Gminy;
  10. opracowywanie publikacji, folderów, kalendarzy i innych materiałów promocyjnych Gminy;
  11. przygotowywanie scenariuszy imprez i organizowanie gminnych spotkań;
  12. opracowywanie programu wizyt zaproszonych gości;
  13. organizowanie wyjazdów przedstawicieli Gminy w celu nawiązania bądź podtrzymywania kontaktów partnerskich z gminami i innymi podmiotami;
  14. prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem i przyznawaniem przez Gminę nagród i wyróżnień oraz prowadzenie spraw związanych z nadawaniem medali i odznaczeń w trybie przepisów szczególnych;
  15. organizacja oraz współpraca z innymi podmiotami przy organizacji uroczystości patriotycznych i okolicznościowych;
  16. redagowanie, prowadzenie i wydawanie informatora gminnego;
  17. współpraca z samorządowymi instytucjami kultury i sportu;
  18. realizacja zadań z zakresu współpracy ze środowiskiem kombatanckim;
  19. prowadzenie spraw związanych z rozwojem turystyki;
  20. promocja projektu Karta Dużej Rodziny oraz współpraca z podmiotami zewnętrznymi w ramach projektu;
  21. opracowywanie i wdrażanie projektów związanych z budowaniem wizerunku administracji publicznej;
  22. przygotowywanie listów okolicznościowych, zaproszeń, życzeń, podziękowań i wystąpień władz Gminy;
  23. obsługa kampanii SMS prowadzonej przez Gminę;
  24. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem patronatu honorowego Wójta;
  25. prowadzenie całokształtu spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej na terenie Gminy - współpraca z ZTM i innymi przewoźnikami w tym zakresie;
  26. współudział w uzgodnieniach rozkładów jazdy komunikacji zbiorowej.