Samodzielne stanowiska

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

3 stycznia 2020

  • Audytor wewnętrzny
  • Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
  • Inspektor Ochrony Danych
  • Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych
  • Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Obronności
  • Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego

Audytor wewnętrzny - Olga Petelczyc
pokój nr 7

Audytor wewnętrzny podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.

Do zadań audytora wewnętrznego należy w szczególności:
1. Przeprowadzanie czynności audytowych zgodnie z zasadami i trybem przewidzianymi w obowiązujących przepisami prawa, w szczególności:
     a) prowadzenie rocznej analizy ryzyka oraz opracowanie rocznego planu audytu w porozumieniu z Wójtem,
     b) realizacja zadań audytowych przewidzianych w rocznym planie audytu w tym przedstawianie zaleceń
           w sprawie usunięcia uchybień stwierdzonych w ramach audytów lub wprowadzania usprawnień,
     c) monitorowanie zaleceń z audytów,
    d) przeprowadzanie, na wniosek Wójta, w uzasadnionych przypadkach audytów poza planem audytu,
    e) realizacja doradczej funkcji audytu, w tym: składanie wniosków i propozycji usprawnienia działalności
         jednostki i systemu kontroli zarządczej.
2. Współpraca z audytorami zewnętrznymi.


Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej - 

Osoba zatrudniona na stanowisku ds kontroli wewnętrznej podlega bezpośrednio Sekretarzowi.

Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku ds. kontroli wewnętrznej należy w szczególności:
1. Opracowywanie rocznych planów kontroli.
2. Przeprowadzanie kontroli w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy zgodnie z zatwierdzonym planem kontroli.
3. Przeprowadzanie kontroli doraźnych.
4. Sporządzanie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli, monitoring wykonania zaleceń pokontrolnych.
5. Opracowywanie projektu oświadczenia kierownika jednostki o stanie kontroli zarządczej za dany rok.
6. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przeciwdziałaniem korupcji w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy, a w szczególności analiza oświadczeń majątkowych oraz opracowanie i monitorowanie systemu przeciwdziałania korupcji.
7. Współpraca z organami kontroli zewnętrznej oraz monitoring realizacji wydanych przez te organy zaleceń.


Inspektor Ochrony Danych - Beata Wojciechowska
tel. 22 767 73 46
e-mail: iod@jablonna.pl
pokój nr 20

Inspektor Ochrony Danych podlega bezpośrednio Wójtowi.

Do zadań inspektora ochrony danych zależy w szczególności:
1. Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów UE lub państw członkowskich o ochronie danych i doradztwo im w tej sprawie.
2. Monitorowanie przestrzegania tych przepisów oraz polityki administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
3. Udzielanie na zadanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO.
4. Współpraca z organem nadzorczym.
5. Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO oraz stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszystkich innych sprawach.

Inspektor ochrony danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.


Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych - Tomasz Gralewski
tel. 22 767 73 84
ul. Zegrzyńska 1, (Ip, wejście E)

Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Wójtowi.

Pełnomocnik ochrony odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych: Kieruje wyodrębnioną, wyspecjalizowaną komórką organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych zwanych dalej „pionem ochrony”, do jego zadań należy:
1. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej.
2.Zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których wytwarzane.
3. przetwarzane i przechowywane lub przekazywane są informacje niejawne.
4.Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.
5.Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
6. Opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji.
7. Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
8. Przeprowadza postępowanie sprawdzające i wydaje poświadczenia bezpieczeństwa – upoważniające do dostępu do informacji niejawnych.


Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Obronności - Michał Pęksa
tel. 22 767 73 28
pokój nr 1

Samodzielne stanowisko d/s Bezpieczeństwa i Obronności podlega bezpośrednio Wójtowi.

Do zadań osoby zajmującej samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa należy w szczególności:
1) prowadzenie analiz i opracowywanie aktualnych prognoz dotyczących klęsk żywiołowych oraz miejsc zagrożeń;
2) prowadzenie analiz sił i środków obrony cywilnej na obszarze Gminy;
3) realizowanie przedsięwzięć z udziałem sił i środków obrony cywilnej w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych;
4) organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych w Gminie oraz kierowanie akcją ratowniczą i kontrola realizacji zadań podczas nieobecności Wójta lub jego Zastępcy;
5) planowanie działalności w zakresie obrony cywilnej, w tym opracowanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej, tworzenie formacji obrony cywilnej, prowadzenie magazynów obrony cywilnej i sprzętu przeciwpowodziowego;
6) przygotowywanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń, przeprowadzanie okresowych treningów;
7) organizowanie i prowadzenie szkoleń grup roboczych;
8) opracowanie dokumentacji dotyczącej pracy Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego, aktualizacja regulaminu Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz realizacja innych zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
9) przygotowanie przedsięwzięć z zakresu zorganizowania i prowadzenia ewakuacji ludności oraz akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym;
10) współpraca z komendantem komisariatu policji w Gminie;
11) opracowywanie rocznych planów zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych oraz opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia – ćwiczeń obrony cywilnej, w tym szkolenia ludności w zakresie samoobrony i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej;
12) aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Gminy w warunkach zagrożenia zewnętrznego i w czasie wojny;
13) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań podmiotów medycznych Gminy na potrzeby obronne;
14) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta zapewniających realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa oraz opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
15) opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta wprowadzającego w/w. regulamin w życie;
16) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji stałego dyżuru;
17) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.

W zakresie spraw wojskowych:
1) przeprowadzanie rejestracji osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej, wzywanie ich na powiatową komisję lekarską, sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych rejestracji przedpoborowych;
2) realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, dotyczących kwalifikacji wojskowej, w tym uczestnictwo w pracach komisji w imieniu Wójta;
3) opracowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji orzekającej o uznaniu bądź odmowie uznania żołnierza za jedynego opiekuna, za żołnierza mającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny;
4) prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych z zakresu obronności kraju;
5) prowadzenie zagadnień związanych z akcją kurierską łącznie z organizowaniem szkoleń dla kurierów, łączników i kurierów wykonawców;
6) współpraca w zakresie spraw związanych z obronnością kraju z Wojskową Komendą Uzupełnień, Starostwem Powiatu Legionowskiego i Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim;
7) kierowanie wniosków na policję o przymusowe doprowadzenie przedpoborowych oraz do sądu grodzkiego o ukaranie osób, które uchylają się od nałożonego ustawą obowiązku obronności kraju;
8) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
9) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów;
10) sporządzanie dla potrzeb Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego „Zestawienia świadczeń osobistych i rzeczowych planowanych do wykonania”;
11) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
12) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
13) sporządzanie dla Starostwa Powiatu Legionowskiego sprawozdania z realizacji zadań związanych z doręczaniem kart powołania w trybie akcji kurierskiej.

Do zakresu czynności osoby zajmującej stanowisko ds. bezpieczeństwa należy również czuwanie nad realizacją zadań przez Jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych, w tym wymogów w zakresie badania ich członków.


Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego

Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego podlega bezpośrednio Wójtowi.

Do zakresu działalności Zespołu należy:
1. prowadzenie spraw związanych z działalnością Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
2. opracowywanie planu obrony cywilnej Gminy i nadzór w tym zakresie nad przedsiębiorstwami i jednostkami organizacyjnymi;
3. prowadzenie ewidencji formacji obrony cywilnej i bieżące kompletowanie stanów;
4. organizowanie oraz utrzymywanie w gotowości systemu wykrywania i alarmowania oraz systemy łączności radiowej;
5. realizacja zadań w zakresie zabezpieczania inżynieryjno - technicznego obrony cywilnej;
6. realizacja przedsięwzięć planistyczno – organizacyjnych, powszechnej samoobrony oraz upowszechnianie wiedzy o obronie cywilnej;
7. realizacja zadań obronnych w czasie pokoju. 

Agnieszka Sobczak

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Jabłonna
Data utworzenia:2020-01-03
Data publikacji:2020-01-03
Osoba sporządzająca dokument:Agnieszka Sobczak
Osoba wprowadzająca dokument:Agnieszka Sobczak
Liczba odwiedzin:487

Rozwiń Historia zmian

Data i godzina zmianyOsoba zmieniającaOpis zmianyPoprzednia wersja
2022-10-27 11:57:28Agnieszka Sobczakaktualizacja danychSamodzielne stanowiska