Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

29 grudnia 2022

Komórka realizująca usługę:
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
tel. 22 76 77 340

1. Podstawa prawna:
-   Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
-   Ustawa z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców,
-   Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach,
-   Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
-   Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Wymagane dokumenty:
-  
wniosek o zmianę posiadanego wpisu,
-    dokument potwierdzający zmianę, która jest przedmiotem wniosku (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
-    pełnomocnictwo – w przypadku występowania przez pełnomocnika (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
-    dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

3. Opłaty:
-    25,00 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem,
-    17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001

4. Miejsce złożenia:
-    w Biurze Obsługi Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
-    pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
-    wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C),
-    za pomocą skrzynki ePUAP:   /i54qay16jn/SkrytkaESP

5. Termin załatwienia sprawy:
-    do 7 dni

6. Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji odmawiającej przedsiębiorcy wpisu do rejestru stronie służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Obozowa 57, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna.

Uwagi:
1. Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru nie podlega opłacie skarbowej.
2. W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca, na podstawie art. 9ba ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
3. Zgodnie z art. 9cb ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wójt wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

Krzysztof Kula

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Jabłonna
Data utworzenia:2022-12-29
Data publikacji:2022-12-29
Osoba sporządzająca dokument:Krzysztof Kula
Osoba wprowadzająca dokument:Agnieszka Sobczak
Liczba odwiedzin:169