Samodzielne stanowiska


Audytor wewnętrzny - Olga Petelczyc
tel.
pokój nr

Audytor wewnętrzny podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.

Do zadań audytora wewnętrznego należy w szczególności:

  1. przeprowadzanie czynności audytowych zgodnie z zasadami i trybem przewidzianymi w obowiązujących przepisami prawa, w szczególności:
    1. prowadzenie rocznej analizy ryzyka oraz opracowanie rocznego planu audytu w porozumieniu z Wójtem,
    2. realizacja zadań audytowych przewidzianych w rocznym planie audytu w tym przedstawianie zaleceń w sprawie usunięcia uchybień stwierdzonych w ramach audytów lub wprowadzania usprawnień,
    3. monitorowanie zaleceń z audytów,
    4. przeprowadzanie, na wniosek Wójta, w uzasadnionych przypadkach audytów poza planem audytu,
    5. realizacja doradczej funkcji audytu, w tym: składanie wniosków i propozycji usprawnienia działalności jednostki i systemu kontroli zarządczej;
  2. współpraca z audytorami zewnętrznymi.

Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej - 
tel.
pokój nr

Osoba zatrudniona na stanowisku ds kontroli wewnętrznej podlega bezpośrednio Sekretarzowi.

Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku ds. kontroli wewnętrznej należy w szczególności:

  1. opracowywanie rocznych planów kontroli;
  2. przeprowadzanie kontroli w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy zgodnie z zatwierdzonym planem kontroli;
  3. przeprowadzanie kontroli doraźnych;
  4. sporządzanie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli, monitoring wykonania zaleceń pokontrolnych;
  5. opracowywanie projektu oświadczenia kierownika jednostki o stanie kontroli zarządczej za dany rok;
  6. prowadzenie całokształtu spraw związanych z przeciwdziałaniem korupcji w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy, a w szczególności analiza oświadczeń majątkowych oraz opracowanie i monitorowanie systemu przeciwdziałania korupcji;
  7. współpraca z organami kontroli zewnętrznej oraz monitoring realizacji wydanych przez te organy zaleceń.

Inspektor Ochrony Danych - Beata Wojciechowska
tel. 22 767 73 46
email: iod@jablonna.pl
pokój nr 

Inspektor Ochrony Danych podlega bezpośrednio Wójtowi.

Do zadań inspektora ochrony danych zależy w szczególności:

  1. informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów UE lub państw członkowskich o ochronie danych i doradztwo im w tej sprawie;
  2. monitorowanie przestrzegania tych przepisów oraz polityki administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
  3. udzielanie na zadanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO;
  4. współpraca z organem nadzorczym;
  5. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO oraz stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszystkich innych sprawach.

Inspektor ochrony danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.


Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych - Ryszard Trojanowski
tel. 22 767 73 28
pokój nr

Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Wójtowi.

Pełnomocnik ochrony odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych: Kieruje wyodrębnioną, wyspecjalizowaną komórką organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych zwanych dalej „pionem ochrony”, do jego zadań należy:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
  2. zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których wytwarzane;
  3. przetwarzane i przechowywane lub przekazywane są informacje niejawne;
  4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
  5. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
  6. opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji;
  7. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  8. przeprowadza postępowanie sprawdzające i wydaje poświadczenia bezpieczeństwa – upoważniające do dostępu do informacji niejawnych.

Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Obronności - Ryszard Trojanowski
tel. 22 767 73 28
pokój nr

Samodzielne stanowisko d/s Bezpieczeństwa i Obronności podlega bezpośrednio Wójtowi.

Do zadań osoby zajmującej samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa należy w szczególności:

  1. prowadzenie analiz i opracowywanie aktualnych prognoz dotyczących klęsk żywiołowych oraz miejsc zagrożeń;
  2. prowadzenie analiz sił i środków obrony cywilnej na obszarze Gminy;
  3. realizowanie przedsięwzięć z udziałem sił i środków obrony cywilnej w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych;
  4. organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych w Gminie;
  5. kierowanie akcją ratowniczą i kontrola realizacji zadań podczas nieobecności Wójta lub jego Zastępcy;
  6. planowanie działalności w zakresie obrony cywilnej;
  7. przygotowywanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania oraz systemu wykrywania skażeń, przeprowadzanie okresowych treningów;
  8. organizowanie i prowadzenie szkoleń grup roboczych;
  9. opracowanie dokumentacji dotyczącej pracy Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego oraz aktualizacja regulaminu Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  10. realizacja innych zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
  11. przygotowanie przedsięwzięć z zakresu zorganizowania i prowadzenia ewakuacji ludności oraz akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym;
  12. opracowanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej;
  13. wykonywanie zadań w zakresie tworzenia formacji obrony cywilnej;
  14. prowadzenie magazynów: obrony cywilnej i sprzętu przeciwpowodziowego;
  15. współpraca z komendantem komisariatu policji w Gminie;
  16. opracowywanie rocznych planów zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
  17. opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia – ćwiczeń obrony cywilnej, w tym szkolenia ludności w zakresie samoobrony i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej;
  18. aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Gminy w warunkach zagrożenia zewnętrznego i w czasie wojny;
  19. opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań podmiotów medycznych Gminy na potrzeby obronne;
  20. realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta zapewniających realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
  21. opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz projektu zarządzenia Wójta wprowadzającego w/w. regulamin w życie;
  22. opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej;
  23. opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji stałego dyżuru;
  24. planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.

Do zadań osoby zajmującej samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa w  zakresie spraw wojskowych należy w szczególności:

  1. przeprowadzanie rejestracji osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej, wzywanie ich na powiatową komisję lekarską;
  2. realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, dotyczących kwalifikacji wojskowej, w tym uczestnictwo w pracach komisji w imieniu Wójta;
  3. opracowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji orzekającej o uznaniu bądź odmowie uznania żołnierza za jedynego opiekuna, za żołnierza mającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny;
  4. prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych z zakresu obronności kraju;
  5. prowadzenie zagadnień związanych z akcją kurierską łącznie z organizowaniem szkoleń dla kurierów, łączników i kurierów wykonawców;
  6. współpraca w zakresie spraw związanych z obronnością kraju z Wojskową Komendą Uzupełnień, Starostwem Powiatu Legionowskiego i Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim;
  7. kierowanie wniosków na policję o przymusowe doprowadzenie przedpoborowych oraz do sądu grodzkiego o ukaranie osób, które uchylają się od nałożonego ustawą obowiązku obronności kraju;
  8. sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych rejestracji przedpoborowych;
  9. analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
  10. opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów;
  11. sporządzanie dla potrzeb Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego „Zestawienia świadczeń osobistych i rzeczowych planowanych do wykonania”;
  12. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
  13. opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
  14. sporządzanie dla Starostwa Powiatu Legionowskiego sprawozdania z realizacji zadań związanych z doręczaniem kart powołania w trybie akcji kurierskiej.

Do zakresu czynności osoby zajmującej stanowisko ds. bezpieczeństwa należy również czuwanie nad realizacją przez jednostki OSP wymogów w zakresie badania członków OSP, prawidłowego rozliczania kart zużycia paliwa.


Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego
tel.
pokój nr

Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego podlega bezpośrednio Wójtowi.

Do zakresu działalności Zespołu należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z działalnością Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  2. opracowywanie planu obrony cywilnej Gminy i nadzór w tym zakresie nad przedsiębiorstwami i jednostkami organizacyjnymi;
  3. prowadzenie ewidencji formacji obrony cywilnej i bieżące kompletowanie stanów;
  4. organizowanie oraz utrzymywanie w gotowości systemu wykrywania i alarmowania oraz systemy łączności radiowej;
  5. realizacja zadań w zakresie zabezpieczania inżynieryjno - technicznego obrony cywilnej;
  6. realizacja przedsięwzięć planistyczno – organizacyjnych, powszechnej samoobrony oraz upowszechnianie wiedzy o obronie cywilnej;
  7. realizacja zadań obronnych w czasie pokoju.