Wydział Funduszy Zewnętrznych i Rozwoju

Wydział podlega bezpośrednio Zastępcy Wójta.

Do zadań Wydziału należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, koordynacją prac związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych, a w szczególności:
1) monitorowanie możliwości i warunków pozyskiwania finansowych środków zewnętrznych do realizacji zadań Gminy oraz gromadzenie tych informacji i ich propagowanie wśród gminnych jednostek organizacyjnych;
2) analiza Umowy Partnerstwa w zakresie spójności opracowywanych przez Urząd i gminne jednostki organizacyjne projektów aplikacyjnych oraz dokumentów strategicznych;
3) współpraca z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w zakresie Programów Unii Europejskiej koordynowanych na szczeblu województwa;
4) współpraca z urzędami centralnymi w zakresie Programów Unii Europejskiej koordynowanych na szczeblu rządowym;
5) współpraca z komórkami merytorycznymi na etapie realizacji projektu (od podpisania umowy o dofinansowanie do czasu rozliczenia rzeczowo-finansowego);
6) przygotowywanie zbiorczych projektów montażu finansowego w uzgodnieniu ze Skarbnikiem i komórką merytoryczną realizującą projekt;
7) weryfikacja studiów wykonalności projektów które mogą być współfinansowane z funduszy pomocowych, w szczególności w zakresie analizy technicznej, instytucjonalnej, logiki interwencji, analizy finansowej i ekonomicznej oraz analizy otoczenia społeczno -gospodarczego projektu;
8) inicjowanie i koordynowanie działań związanych ze sporządzaniem analiz i ekspertyz technicznych, ekonomicznych lub prawnych dotyczących projektów, których finansowanie jest planowane ze środków pomocowych;
9) sporządzanie wniosków o współfinansowanie projektów ze środków zagranicznych i krajowych oraz uczestnictwo w procesie przygotowania umów w tym zakresie;
10) koordynacja realizacji projektów, które zostały wsparte ze źródeł pomocowych krajowych i zagranicznych;
11) analiza projektów pod kątem opłacalności ich realizacji w formule partnerstwa publiczno – prywatnego;
12) rozliczanie otrzymanego dofinansowania pod względem finansowym i rzeczowym w uzgodnieniu z innymi komórkami organizacyjnymi;
13) składanie wniosków o pożyczki z NFOŚiGW oraz WFOŚiGW wraz z ich rozliczaniem i występowaniem o ewentualne umorzenie.