Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze: inspektor ds. ochrony środowiska (BKP.2110.6.2025)
5 lutego 2025
Do zadań przypisanych na stanowisku Inspektora ds. ochrony środowiska należy prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Wydziału Ochrony Środowiska, a w szczególności:
1) nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska, w tym m.in.: - opracowanie sprawozdań z realizacji programów ochrony środowiska, - prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska, - współpraca z organami i podmiotami w zakresie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska, - przyjmowanie zgłoszeń instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia;
2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
3) nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie Prawo wodne, w tym m. in.: - zatwierdzanie ugód ustalających zmiany stanu wody na gruncie, - prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruncie mających szkodliwy wpływ na grunty sąsiednie, - wyznaczanie części nieruchomości umożliwiającej dostęp do wody objętej powszechnym korzystaniem, - prowadzenie spraw związanych ze zmniejszeniem naturalnej retencji terenowej;
4) prowadzenia działań w zakresie ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem ściekami, w tym: - prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, - prowadzenie kontroli zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, - wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych;
5) wydawanie opinii i uzgodnień wynikających z zapisów ustawy Prawo geologiczne i górnicze;
6) prowadzenie procedur związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych (w tym spółkom wodnym) na działania w zakresie dotyczącym zadań Wydziału, obejmujących gospodarkę wodno-ściekową;
7) prowadzenie działań w zakresie edukacji ekologicznej i współdziałanie z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody;
8) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (w zakresie dotyczącym powierzonego zakresu czynności);
9) realizacja zadań związanych z szacowaniem zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych działaniem niekorzystnych warunków i zjawisk atmosferycznych;
10) prowadzenie spraw związanych z wydawanie zaświadczeń dotyczących okresu pracy w gospodarstwie rolnym;
11) realizowanie powierzonych zadań dotyczących zamówień publicznych oraz zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i właściwymi przepisami wewnętrznymi, w tym regulaminami udzielania zamówień publicznych, udzielonymi pełnomocnictwami i upoważnieniami;
12) wykonywanie innych czynności i zadań wynikających z poleceń Kierownictwa Urzędu lub naczelnika Wydziału oraz realizacja zadań wspólnych dla Wydziałów wynikających z Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jabłonna.
Skan ogłoszenia do pobrania poniżej.