Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze: Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami (BKP.2110.7.2025)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

6 lutego 2025

 

Do zadań Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami należy organizacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem podległego wydziału, kierowanie działalnością wydziału zgodnie z wytycznymi Wójta Gminy Jabłonna i zadaniami stojącymi przed wydziałem oraz nadzór nad sprawami dotyczącymi strategii gminy w zakresie ochrony środowiska, a w szczególności:

1) sprawy związane z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów, w tym także zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa;
2) sprawy w przypadku zniszczeń/uszkodzeń drzew i krzewów oraz usunięcia drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia/zgłoszenia;
3) przygotowywanie projektu uchwał w sprawie ustanawiania lub zniesienia pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych lub zespołów przyrodniczokrajobrazowych;
4) sprawy związane z udzielaniem zezwolenia na uprawę maku lub konopi włóknistych;
5) realizacja zadań związanych z szacowaniem zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych działaniem niekorzystnych warunków i zjawisk atmosferycznych;
6) sprawy związane z wydawanie zaświadczeń dotyczących okresu pracy w gospodarstwie rolnym;
7) sprawy w zakresie opiniowania: projektu robót geologicznych, koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złoża kopaliny, decyzji w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wniosków dotyczących wydania decyzji w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów;
8) sprawy w zakresie przeciwdziałania degradacją gruntów;
9) sprawy w zakresie zmiany stanu wody na gruncie;
10) przygotowanie corocznie projektu uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
11) sprawy związane z wydaniem zezwoleń na utrzymanie psów ras uznawanych za agresywne lub prowadzenie hodowli;
12) sprawy związane z czasowym odbiorem właścicielowi lub opiekunowi zwierząt;
13) sprawy związane z wydaniem zezwolenia na ochronę przed bezdomnymi zwierzętami i prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
14) prowadzenie wykazów zawierających informacje o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat;
15) sprawy w zakresie opiniowania rocznych planów łowieckich i dzierżawy obwodów łowieckich;
16) sprawy wynikające z programu ochrony powietrza, planu działań krótkoterminowych, programu ograniczenia niskiej emisji dla gminy Jabłonna w zakresie ochrony powietrza, w tym pomoc finansowa mieszkańcom;
17) sprawy dotyczące usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Jabłonna, w tym pomoc finansowa mieszkańcom;
18) sprawy w zakresie usuwania odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania;
19) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
20) prowadzenie i obsługa rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy;
21) sprawy związane z wydaniem zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
22) prowadzenie spraw związanych z wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
23) sprawy związane z wydaniem decyzji w zakresie zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne;
24) sprawy z zakresu deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw;
25) sprawy związane z objęciem nieruchomości zamieszkałych systemem gospodarki odpadami, w tym:
a) przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego;
b) zapewnienie objęcia wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych;
c) udział w przygotowaniu postępowań przetargowych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
d) nadzorowanie realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
e) dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi;
f) prowadzenie i nadzór nad Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych;
g) przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
h) sprawy w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia lub złożenie nieprawidłowej deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
i) sprawy w zakresie utraty prawa do zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicielom nieruchomości kompostującym bioodpady;
j) obsługa księgowa wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
k) egzekucja należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
l) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Skan ogłoszenia do pobrania poniżej.

Aneta Zielińska

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy w Jabłonnie
Data utworzenia:2025-02-06
Data publikacji:2025-02-06
Osoba sporządzająca dokument:Aneta Zielińska
Osoba wprowadzająca dokument:Kacper Halski
Liczba odwiedzin:1298