Wydanie dodatkowego wypisu z licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

10 marca 2025

Komórka realizująca usługę:

Wydział Obsługi
tel. 22 76 77 313

  1. Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów,
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych,
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 2. Wymagane dokumenty:

Formularz wniosku o wydanie dodatkowego wypisu z licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką wraz z załącznikami:

  • Wykaz zgłaszanych pojazdów samochodowych,
  • Kserokopia dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego wraz z adnotacją TAXI,
  • Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania pojazdem (np. umowa użyczenia, umowa najmu, umowa leasingu),
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty
  • W przypadku utraty wypisu (-ów) należy dołączyć oświadczenie o utracie wypisu (-ów),
  • W przypadku zmiany numeru rejestracyjnego samochodu należy dołączyć wypis z licencji wycofywanego pojazdu.

 3. Opłaty:

Za wydanie dodatkowego wypisu na każdy pojazd samochodowy nie zgłoszony we wniosku o udzielenie licencji, pobiera się 11% opłaty za udzielenie licencji:

 za licencję ważną powyżej 2 do 15 lat – 22 zł

  • za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat – 27,50 zł
  • za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat – 33 zł

 W przypadku zmiany numeru rejestracyjnego pojazdu już zgłoszonego do licencji lub utraty wypisu z licencji pobiera się 1% opłaty za udzielenie licencji:

  • za licencję ważną powyżej 2 do 15 lat – 2 zł
  • za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat – 2,50 zł
  • za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat – 3 zł

 Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) - 17 zł

  1. Miejsce złożenia :
  • w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
  • pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
  • za pomocą platformy Cyfrowy Urząd: https://cu.jablonna.pl/
  • za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP
  • adres do e-Doręczeń: AE:PL-90676-15620-WWURI-24

 5. Termin załatwienia sprawy:

Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż wciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego                           w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna.

Aneta Drewniak

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy w Jabłonnie
Data utworzenia:2025-03-10
Data publikacji:2025-03-10
Osoba sporządzająca dokument:Aneta Drewniak
Osoba wprowadzająca dokument:Kacper Halski
Liczba odwiedzin:254