Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze podinspektor ds. gospodarki odpadami (BKP.2110.11.2025) - składanie ofert do 22.04.2025
8 kwietnia 2025
UWAGA! Przedłużenie terminu składania dokumentów do 22.04.2025 r.
Do zadań Podinspektora ds. gospodarki odpadami należy całokształt spraw związanych z gospodarką odpadami a w szczególności:
1) obsługa informacyjna mieszkańców w zakresie m.in. harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, zasad segregacji odpadów, działania PSZOKu oraz wydawanie worków startowych;
2) prowadzenie spraw związanych z reklamacjami mieszkańców w zakresie nie wykonania usługi odbioru odpadów, itp.;
3) współpraca z firmami odbierającymi odpady komunalne z terenu gminy Jabłonna, w tym kontrola i nadzór firmy w zakresie zapisów umowy i przepisów prawa;
4) analiza i weryfikacja deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ich wprowadzanie do systemu;
5) prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym także przygotowywanie decyzji ustalających wysokość takiej opłaty;
6) obsługa systemu informatycznego wspomagającego system gospodarki odpadami komunalnymi, w tym obsługa i aktualizacja bazy danych podmiotów zobowiązanych do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
7) kontrolowanie i nadzorowanie wykonywania obowiązków w zakresie gospodarki odpadami przez właścicieli nieruchomości;
8) prowadzenie spraw związanych z nie dopełnieniem obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych przez właściciela nieruchomości;
9) prowadzenie spraw związanych ze zwolnieniem w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym;
10) współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych;
11) współudział w przygotowywaniu projektów aktów prawnych Wójta, Rady Gminy w sprawach prowadzonych przez wydział, w zakresie gospodarki odpadami;
12) przygotowywanie informacji i ich aktualizacja do Biuletynu Informacji Publicznej oraz gminnej strony internetowej;
13) współudział w przygotowywaniu corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi;
14) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
15) współudział w przygotowywaniu sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami;
16) prawidłowe archiwizowanie dokumentów wydziału i terminowe przekazywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
Pliki do pobrania
BKP.2110.11.2025 (236.26 KB)