Biuro Kadr i Płac
27 października 2022
Iwona Uryń
Aneta Zielińska
tel. 22 767 73 21
ul. Modlińska 152 (parter; pokój nr 7)
Wydział podlega bezpośrednio Sekretarzowi.
Do zadań realizowanych przez osoby zatrudnione na stanowiskach ds. kadr i płac należy realizacja zadań związanych z prowadzeniem spraw kadrowych i płacowych pracowników Urzędu, a w szczególności:
1. w zakresie kadr:
1) bieżące analizowanie sytuacji kadrowej w Urzędzie, sporządzanie wymaganej dokumentacji w tym zakresie;
2) prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu;
3) prowadzenie spraw związanych z badaniami wstępnymi, okresowymi i kontrolnymi pracowników, w tym wystawianie skierowań na badania lekarskie;
4) opracowywanie dokumentacji związanej z:
a) umowami o pracę, porozumieniami zmieniającymi, awansami wewnętrznymi;
b) dodatkowym wynagrodzeniem rocznym pracowników,
c) przygotowywaniem nagród jubileuszowych i innych nagród uznaniowych,
d) wypłatą ekwiwalentów urlopowych, odpraw emerytalnych;
5) prowadzenie zbiorczej ewidencji czasu pracy pracowników urzędu;
6) współpraca ze służbami BHP w zakresie szkoleń wstępnych nowo zatrudnionych pracowników, stażystów, praktykantów;
7) wystawianie świadectw pracy byłym pracownikom Urzędu;
8) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu wg potrzeb pracowników;
9) organizowanie i przeprowadzanie służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników;
10) prowadzenie dokumentacji w zakresie ryczałtów samochodowych;
11) dokonywanie przeglądów kadrowych i nadzór nad procesem okresowej oceny pracowników;
12) prowadzenie spraw związanych z organizacją i przeprowadzeniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze;
13) sporządzania analiz zatrudnienia oraz sprawozdań dla potrzeb GUS, PFRON i Urzędu;
14) przygotowywanie projektu budżetu w zakresie spraw wynikających z zatrudniania pracowników.
2. w zakresie szkoleń i kształcenia:
1) prowadzenie dokumentacji w zakresie szkoleń pracowników oraz podnoszenia kwalifikacji poprzez podjęcie nauki w szkołach wyższych przez pracowników Urzędu,
2) koordynowanie organizowanych w Urzędzie praktyk uczniowskich i studenckich.
3. w zakresie płac:
1) naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń pracowników urzędu wraz z pochodnymi oraz należnościami z tytułu umów cywilnoprawnych;
2) zgłaszanie pracowników oraz członków ich rodzin do ubezpieczeń, uaktualnianie danych oraz wyrejestrowywanie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
3) dokonywanie rocznych rozliczeń podatkowych;
4) przekazywanie składek od wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz Fundusz Pracy i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, PPK;
5) naliczanie ryczałtów komunikacyjnych;
6) obsługa płacowa radnych i sołtysów, rozliczanie z organami podatkowymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
7) ewidencjonowania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
8) sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych w zakresu funkcjonowania stanowiska, pod względem formalno-rachunkowym.
4. w pozostałym zakresie:
1) przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych Wójta, Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika, pracowników wydających decyzje administracyjne z upoważnienia Wójta, Dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Prezesa Spółki Gminnej;
2) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania w Urzędzie stażu, prac interwencyjnych i robót publicznych dla osób bezrobotnych.
3) prowadzenie akt osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.