Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
29 grudnia 2022
Komórka realizująca usługę:
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
tel. 22 76 77 340
1. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- Ustawa z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców,
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach,
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- pełnomocnictwo – w przypadku występowania przez pełnomocnika (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
- dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3. Opłaty:
- 50,00 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej,
- 17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001
4. Miejsce złożenia:
- w Biurze Obsługi Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
- pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
- wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul.Modlińskiej (wejście C),
- za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP
5. Termin załatwienia sprawy:
- do 7 dni
6. Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji odmawiającej przedsiębiorcy wpisu do rejestru stronie służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Obozowa 57, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna.
Uwagi:
1. Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru nie podlega opłacie skarbowej.
2. W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca, na podstawie art. 9ba ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
3. Zgodnie z art. 9cb ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wójt wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.
Pliki do pobrania
Karta informacyjna [docx] (1.84 MB)
Wniosek [doc] (64.00 KB)
Oświadczenie [docx] (14.79 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Jabłonna |
---|---|
Data utworzenia: | 2022-12-29 |
Data publikacji: | 2022-12-29 |
Osoba sporządzająca dokument: | Krzysztof Kula |
Osoba wprowadzająca dokument: | Agnieszka Sobczak |
Liczba odwiedzin: | 309 |