Udzielenie ulgi, odroczenie lub umorzenie w spłacie podatku lub opłaty lokalnej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

27 czerwca 2023

Komórka realizująca usługę:
Wydział Budżetu, Finansów i Podatków
tel. 22 76 77 338, 22 76 77 337, 22 76 77 305

1. Podstawa prawna:
-
ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- uchwała Nr XIX/184/2016 Rady Gminy Jabłonna z dnia 23 marca 2016 roku w sprawie ustalenia opłaty prolongacyjnej. (Dz. Urz. Woj. Maz. z zdn.02.05.2016 r. poz.4240).

2. Wymagana dokumenty:
Wniosek o udzielenie ulgi, odroczenie lub umorzenie w spłacie podatku lub opłaty lokalnej wraz z uzasadnieniem wskazującym na wystąpienie przesłanek ustawowych, tj. "ważnego interesu podatnika" i/lub "interesu publicznego".
1. załączniki dla wnioskodawcy – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą:
- zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- sprawozdanie finansowe (F-01), bilans na ostatni możliwy okres i inne dokumenty świadczące o sytuacji finansowej podatnika),
- kopie deklaracji rozliczeniowych ZUS DRA,
- oświadczenie podatnika o jego stanie majątkowym;
2. załączniki dla wnioskodawcy – osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej:
- oświadczenie podatnika o jego stanie majątkowym,
- zaświadczenie o dochodach, zaświadczenie o zarobkach,
- w przypadku osoby bezrobotnej – zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia dowodu pobieranego zasiłku),
- dokumenty poświadczające obciążenia budżetu domowego podatnika (kserokopie rachunków np. za czynsz, gaz, prąd, wodę);
3.załączniki dla wnioskodawcy – osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą:
- zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał w roku w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- sprawozdanie finansowe w rozumieniu ustawy o rachunkowości,
- kopie deklaracji rozliczeniowych ZUS DRA;
4. załączniki dla wnioskodawcy – jednostka nie posiadająca osobowości prawnej:
- sprawozdanie finansowe w rozumieniu ustawy o rachunkowości.

3. Opłaty:
-
wniosek, załączniki oraz podejmowane na ich podstawie czynności urzędowe nie podlegają opłacie skarbowej,
- z tytułu rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności podatku oraz zaległości podatkowej pobiera się opłatę prolongacyjną, która jest równa obniżonej stawce odsetek za zwłokę, ogłaszanej przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
- 17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
Nr konta Gminy Jabłonna: Bank Spółdzielczy w Legionowie Oddział w Jabłonnie
09 8013 1016 2002 0009 7014 0001

4. Miejsce złożenia i odbioru:
-    w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
-    pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
-    wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul. Modlińskiej (wejście C),
-    za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/
-    za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP

5. Termin odpowiedzi:
-
do 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami,
- do 60 dni ze względu na skomplikowany charakter sprawy, po zawiadomieniu strony z podaniem przyczyny niedotrzymania terminu i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia sprawy.

6. Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna,  w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Uwagi:
1.Każde podanie powinno zawierać co najmniej treść żądania, wskazanie osoby, od której pochodzi, oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w krajuidentyfikator podatkowy.
2. W toku postępowania organ właściwy do rozpatrzenia wniosku może zażądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów, wynikających ze specyfiki sprawy.

Anna Wybacz

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Jabłonna
Data utworzenia:2023-06-27
Data publikacji:2023-06-27
Osoba sporządzająca dokument:Anna Wybacz
Osoba wprowadzająca dokument:Agnieszka Sobczak
Liczba odwiedzin:234