Udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym
27 czerwca 2023
Komórka realizująca usługę:
Wydział Budżetu, Finansów i Podatków (I p., pok.nr 33)
tel. 22 76 77 338, 22 76 77 337, 22 76 77 305.
1. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa,
- ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
2. Wymagana dokumenty:
- wniosek o przyznanie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym,
- zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych,
- rachunki/faktury lub ich uwierzytelnione odpisy, stwierdzające wysokość poniesionych wydatków,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
- oświadczenie o niekorzystaniu ze środków publicznych na wydatki poniesione w związku z inwestycją.
3. Opłaty:
Brak
4. Miejsce złożenia i odbioru:
- w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Jabłonna, wejście A od parkingu,
- pocztą na adres: Urzędu Gminy Jabłonna, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna,
- wrzutnia korespondencyjna przy wejściu do Urzędu Gminy Jabłonna od strony ul. Modlińskiej (wejście C),
- za pomocą platformy Cyfrowy Urząd https://cu.jablonna.pl/
- za pomocą skrzynki ePUAP: /i54qay16jn/SkrytkaESP
5. Termin odpowiedzi:
- do 30 dni.
6. Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Uwagi:
1. Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
2. Ulga może stanowić pomoc publiczną na realizację inwestycji w gospodarstwach rolnych, wówczas mają zastosowanie przepisy o pomocy publicznej, a w szczególności rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
3. Złożony wniosek jest sprawdzany pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym. Braki formalne uniemożliwiające rozpoznanie wniosku będą skutkowały wezwaniem strony do ich uzupełnienia. Kwota ulgi inwestycyjnej jest odliczana z urzędu w decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego.
4. Podatnicy obowiązani do składania deklaracji na podatek rolny odliczają, określoną w decyzji w sprawie ulgi inwestycyjnej, kwotę przyznanej ulgi od należnego podatku rolnego.
5. Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego niewykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których przyznana została ta ulga, lub przeznaczenia ich na inne cele.
6. Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat.
7. Zwolnienia i ulgi podatkowe udzielone na wniosek podatnika stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
8. Kwota ulgi inwestycyjnej niewykorzystana przez podatnika przechodzi na jego następców, jeżeli gospodarstwo rolne zostało nabyte stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników lub w drodze dziedziczenia – art. 13d ust. 5 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
Pliki do pobrania
Karta informacyjna [docx] (1.82 MB)
Wniosek [docx] (21.85 KB)
Oświadczenie [docx] (13.03 KB)
De minimis [pdf] (37.57 KB)