Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
3 stycznia 2020
NACZELNIK WYDZIAŁU - vacat
tel. 22 767 73 15
e-mail: srodowiska@jablonna.pl
ul. Zegrzyńska 1 (parter; wejście D)
tel. 22 767 73 39
Dominika Ampuła
Monika Brulińska
tel. 22 767 73 40
ul. Modlińska 152 (I p.; pokój nr 29)
Marta Konopka
Dorota Sołowiow
tel. 22 767 73 47
Kamila Komar
Monika Kawka
tel. 22 767 73 36
e-mail: sook@jablonna.pl
ul. Zegrzyńska 1 (parter; wejście D)
Wydział podlega bezpośrednio Sekretarzowi.
Do zadań Wydziału należy całokształt spraw związanych z ochroną środowiska i gospodarką odpadami, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów, w tym także zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa;
2) prowadzenie spraw w przypadku zniszczeń/uszkodzeń drzew i krzewów oraz usunięcia drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia/zgłoszenia;
3) przygotowywanie projektu uchwał w sprawie ustanawiania lub zniesienia pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych lub zespołów przyrodniczo-krajobrazowych;
4) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwolenia na uprawę maku lub konopi włóknistych;
5) realizacja zadań związanych z szacowaniem zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych działaniem niekorzystnych warunków i zjawisk atmosferycznych;
6) prowadzenie spraw związanych z wydawanie zaświadczeń dotyczących okresu pracy w gospodarstwie rolnym;
7) prowadzenie spraw w zakresie opiniowania: projektu robót geologicznych, koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złoża kopaliny, decyzji w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolnej, wniosków dotyczących wydania decyzji w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów;
8) prowadzenie spraw w zakresie przeciwdziałania degradacją gruntów;
9) prowadzenie spraw w zakresie zmiany stanu wody na gruncie;
10) przygotowanie corocznie projektu uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
11) prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwoleń na utrzymanie psów ras uznawanych za agresywne lub prowadzenie hodowli;
12) prowadzenie spraw związanych z czasowym odbiorem właścicielowi lub opiekuni zwierząt;
13) prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwolenia na ochronę przed bezdomnymi zwierzętami i prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
14) sporządzanie wykazów zawierających informacje o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat;
15) prowadzenie spraw w zakresie opiniowania rocznych planów łowieckich i dzierżawy obwodów łowieckich;
16) prowadzenie spraw wynikających z programu ochrony powietrza, planu działań krótkoterminowych, programu ograniczenia niskiej emisji dla Gminy Jabłonna w zakresie ochrony powietrza, w tym pomoc finansowa mieszkańcom;
17) prowadzenie spraw dotyczących usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Jabłonna, tym pomoc finansowa mieszkańcom;
18) prowadzenie spraw w zakresie usuwania odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania;
19) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
20) prowadzenie i obsługa rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy;
21) prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
22) prowadzenie spraw związanych z wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
23) prowadzenie spraw związanych z wydaniem decyzji w zakresie zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne;
24) prowadzenie spraw z zakresu deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw;
25) prowadzenie spraw związanych objęciem nieruchomości zamieszkałych systemem gospodarki odpadami, w tym:
a) przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego;
b) zapewnienie objęcia wszystkich mieszkańców Gminy zorganizowanym systemem odbierania
wszystkich rodzajów odpadów komunalnych;
c) udział w przygotowaniu postępowań przetargowych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości;
d) nadzorowanie realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli
nieruchomości;
e) dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi;
f) prowadzenie i nadzór nad Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych;
g) przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
h) prowadzenie spraw w zakresie określenia wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
w przypadku niezłożenia lub złożenie nieprawidłowej deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie
odpadami komunalnymi;
i) prowadzenie spraw z zakresie utraty prawa do zwolnienia w zakresie części opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi właścicielom nieruchomości kompostującym bioodpady;
j) obsługa księgowa wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
k) egzekucja należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
l) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami
komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.